vrijdag 28 september 2012

sieradenophanger.


Het komt altijd goed uit als iets er leuk uit ziet en ook nog nuttig is. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik een fotolijst omtover tot een leuke sieradenopberger.  Klik hieronder op lees verder voor meer informatie. (:







 
Wat heb je nodig:
- een oude/nieuwe fotolijst ( die van mij komt van de ikea)
- kippengaas
- een tang (om het kippengaas te knippen)
- een nietpistool

als je je fotolijst ook nog wilt schilderen:
- schuurpapier
- basisverf
- andere verf voor de versiering

Als eerst haal je de fotolijst uit elkaar. In mijn geval heb ik hem ook nog geschuurd, maar vind je de fotolijst al mooi zo, dan hoeft dit natuurlijk niet.  

(De geschuurde versie --> )



Als je de fotolijst hebt geschuurd, dan kan je er met een basisverf overheen schilderen, dit kan waarschijnlijk met meerdere soorten verf maar ik gebruikte een grote pot witte grondverf. (ook prima als basiskleur)


Dan laat je de fotolijst goed drogen.

Terwijl je de lijst laat drogen, of erna, kan je alvast het kippengaas op maat knippen. Hierbij is het de bedoeling dat het kippengaas binnen je lijst valt, zodat je het er niet achteruit ziet komen. Dit is even een kwestie van meten. Het gaas knip je, met een stevige tang, op maat.

Als je dit hebt gedaan en de basisverf droog is kan je de versiering op de lijst gaan schilderen. Ik heb dit met acrylverf gedaan, omdat ik deze had liggen en ik het makkelijk vind werken.  Je kan vanalles verzinnen, ik heb een paar bloemetjes erop geschildert.

Dit laat je weer goed drogen. Dan komt het lastigste, om het kippengaas op je fotolijst te bevestigen heb je een nietpistool nodig. Mijn oma had deze gelukkig liggen. Je legt de fotolijst met de voorkant naar de grond. Waarschijnlijk is het handig om nu even hulp te vragen. Een iemand houdt het gaas goed op zijn plek zodat de ander met het nietpistool de nietjes op zijn plek kan 'schieten'.  

Als je dit gedaan hebt ben je klaar! Alleen nog even je sieraden eraan op hangen.
& je hebt weer een leuk iets om in je kamer neer te zetten, wat nog praktisch is ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten